Landingspagina's als marketing tool

In tijden van crisis zoals het Coronatijdperk, waar het reizen tijdelijk onmogelijk werd, is het lastig om de wereld rond te vliegen om de grote beurzen voor de muziekbranche te bezoeken. Voor het team van Le Freque bv werd hierdoor het internationaal promoten van hun product 'lefreQue' zonder fysiek op de beurzen aanwezig te kunnen zijn een nieuwe uitdaging.

 

Lang leve de online media

Sinds 2011 is Le Freque bv online actief en hebben ze een complete webshop waar hun producten besteld kunnen worden. Inmiddels is Le Freque bv wereldwijd onder de blaasmusici bekend en zijn de producten bij de resellers in diverse landen verkrijgbaar.

Blaasmusici die het product lefreQue o.a. op beurzen probeerden waren er direct van overtuigd dat dit een toevoeging is voor elk blaasinstrument. Maar als dat deel van het fysiek uitproberen komt te vervallen, zal daar iets anders op bedacht moeten worden. Het team van Le Freque bv bedacht een online actie en om deze online actie een gezicht te geven belden ze mij.

 

Maak nu kennis

Het idee van Le Freque bv was om een kunststof lefreQue te ontwikkelen en deze middels een online actie voor een aantrekkelijk prijs aan de man te brengen. De vraag was of ik een landingspagina voor deze actie kon ontwerpen en ontwikkelen. Om zo de individuele blaasmusici en dirigenten van orkesten buiten de beurzen toch op afstand te kunnen bereiken en deze doelgroep een kans te geven om lefreQue te kunnen testen. Met de diverse doelgroepen, denk o.a. aan saxofonisten, trompetisten, fluitisten, in het vizier is er voor Le Freque bv een multi landingspagina module ontwikkeld. Deze module is via het beheer van de huidige webshop benaderbaar en maakt het mogelijk om meerdere landingspagina's voor verschillende doelgroepen aan te maken. Deze landingspagina's bevatten ieder een 'Call-to-action' om over te gaan tot het bestellen van lefreQue testset voor een aantrekkelijke aanbieding als kennismaking. Zelf ook kennismaken met lefreQue?

 

Ook blaasmusici? Met minder kracht meer zuiverheid en dynamiek?
 

Maak nu zelf kennis met lefreQue

 


 

Wat ze er zelf van vinden?
Ik vroeg het aan ze


 
Joni heeft ons enorm geholpen met het opzetten en inrichten van onze landingspagina’s. Wij zijn als bedrijf actief in de internationale muziekbranche en door Corona kwamen al onze face to face promoties zoals beurzen en festivals van het ene op het andere moment allemaal te vervallen. 

Het was voor ons daardoor zaak om snel een efficient en betaalbaar online alternatief te ontwikkelen voor onze marketing. Joni heeft gedurende één 1,5 meter sessie en een paar telefonische contacten goed naar onze wensen geluisterd en daarna vanuit zijn expertise geadviseerd over een effectieve opbouw van onze landingspagina’s.
Het resultaat is dat we nu de beschikking hebben over een drietal effectieve landingspagina-templates, die we zelf qua content eenvoudig en flexibel in het beheer kunnen aanpassen.  

Dat betekent concreet dat we per campagne onze teksten, images en producten in het beheer editen tot een op maat gesneden aanbieding per doelgroep en geografische regio.  De traffic naar de landingspagina genereren we m.b.v. een Facebook  reclame die qua look & feel helemaal matched met de landingspagina, zodat de klant zich direct thuisvoelt. 

De eerste resultaten zijn zeer veelbelovend en we gaan hier zeker mee door. Joni heeft wat ons betreft uitstekend werk geleverd.
 

Bert-Jan Reekers, CFO - Le Freque bv


 

Landingspagina als marketing tool 

Meer weten over het inzetten van landingspagina's voor een product, dienst of actie?
 


Joni Simon Peña
 

Neem contact op

 

 

 


Lokaal of de wereld over? Via online maatwerk oplossingen de juiste doelgroep bereiken!