Landingspagina als marketing tool

Geplaatst op 29 juni 2020

landingspagina's als marketingtool


In tijden van crisis zoals het Coronatijdperk, waar het reizen tijdelijk onmogelijk werd, is het lastig om de wereld rond te vliegen om de grote beurzen voor de muziekindustrie te bezoeken. Voor het team van Le Freque bv werd hierdoor het internationaal promoten van hun product 'lefreQue' zonder fysiek op de beurzen aanwezig te kunnen zijn een nieuwe uitdaging.

 

Website en webshop

Sinds 2011 is Le Freque bv online actief en hebben ze een complete webshop waar hun producten besteld kunnen worden. Inmiddels is Le Freque b.v. wereldwijd onder de blaasmusici bekend en zijn de producten bij de resellers in diverse landen verkrijgbaar.

Blaasmusici die het product lefreQue o.a. op beurzen probeerden waren er direct van overtuigd dat dit een toevoeging is voor elk blaasinstrument. Het product kon direct via de webshop besteld worden.

 

Multi landingspagina module

Om individuele blaasmusici en dirigenten van orkesten buiten de beurzen om toch op afstand te kunnen bereiken en deze doelgroep een kans te geven om het product lefreQue te kunnen testen, is er voor Le Freque bv een multi landingspagina module ontwikkeld. Deze module is via het beheer van de huidige webshop benaderbaar en maakt het mogelijk om meerdere landingspagina's voor verschillende doelgroepen aan te maken.

De landingspagina's kunnen via een gebruiksvriendelijk beheer naar wens voorzien worden van:

  • unieke titels (in de meta en call to actions)
  • productnamen
  • teksten
  • afbeeldingen
  • prijzen
  • meerdere talen


De landingspagina's bevatten een 'Call-to-Action' om over te gaan tot het bestellen van het actie product en zijn gekoppeld aan de betaalmodule. 


 

Wat ze er bij Le Freque bv zelf van vinden? Ik vroeg het aan ze:

 

 Joni heeft ons enorm geholpen met het opzetten en inrichten van onze landingspagina’s. Wij zijn als bedrijf actief in de internationale muziekbranche en door Corona kwamen al onze face to face promoties zoals beurzen en festivals van het ene op het andere moment allemaal te vervallen. 
 
Het was voor ons daardoor zaak om snel een efficient en betaalbaar online alternatief te ontwikkelen voor onze marketing. Joni heeft gedurende één 1,5 meter sessie  en een paar telefonische contacten goed naar onze wensen geluisterd en daarna vanuit zijn expertise geadviseerd over een effectieve opbouw van onze landingspagina’s.
 
Het resultaat is dat we nu de beschikking hebben over een drietal effectieve landingspagina-templates, die we zelf qua content eenvoudig en flexibel in het beheer kunnen aanpassen.  
 
Dat betekent concreet dat we per campagne onze teksten, images en producten in het beheer editen tot een op maat gesneden aanbieding per doelgroep en geografische regio.  De traffic naar de landingspagina genereren we m.b.v. een Facebook  reclame die qua look & feel helemaal matched met de landingspagina, zodat de klant zich direct thuisvoelt. 
 
De eerste resultaten zijn zeer veelbelovend en we gaan hier zeker mee door. Joni heeft wat ons betreft uitstekend werk geleverd.
 

Bert-Jan Reekers, CFO - Le Freque bv


 

 

Met minder kracht meer zuiverheid en dynamiek uit
je blaasinstrument en jezelf halen?

Maak ook kennis met lefreQue