Nieuwe website voor Motio budget en advies

Geplaatst op 04 september 2020

webdesign website ontwerp online media jsp reclame reclamebureau gelderland
 

Websites gaan tegenwoordig niet zo lang meer mee. Na drie of vier jaar wordt er al nagedacht over aanpassingen of uitbreidingen. Zo kan een wijziging, in deze snel veranderende markt, van visie of dienst van een onderneming de oorzaak zijn. Dat de content niet meer aansluit bij deze nieuwe of uitgebreide diensten en daardoor ook de beelden in de content over de houdbaarheidsdatum zijn. Een bedrijf kan een nieuwe logo laten ontwerpen waardoor de gehele bedrijfsidentiteit op de schop gaat, dus ook de website. Ook trends die in de vele templates die online te vinden zijn dragen bij aan de snellere veranderingen.

 

Van folder naar redesign website

Dit was ook het geval bij Motio budget en advies. De website stamde uit 2016 en sloot eigenlijk niet meer aan bij de nieuwe diensten van Motio budget en advies. Door de groei van de dienstverlening veranderde ook de visie en het karakter van Motio budget en advies. Deze verandering ontstond bij de aanvraag of ik een folder voor ze wilde ontwerpen.
Deze folders zouden van pas komen bij o.a. informatie-avonden georganiseerd vanuit gemeenten.

Het laten ontwerpen van een folder is een prima oplossing om je aan je doelgroep te kunnen presenteren. Een folder is altijd binnen handbereik en handzaam tijdens informatieavonden. Niets mis mee. Maar het waren de vragen die bij het voorbereiden van het ontwerp van de folder naar boven kwamen die ervoor zorgden dat Motio budget en advies inzag dat het ontwerpen van een folder niet genoeg was. Vragen over diensten aan specifieke doelgroep, de uitbreiding van de diensten, wat doet onze dienst op langer termijn. Kortom, er speelden meer zaken mee dan alleen maar een informatieve folder. Zo werd de folder een acht pagina tellende must-have-boekje van Motio budget en advies. Ook bleef het niet bij een deel I, al snel werd duidelijk dat we een serie van drie must-have-boekjes nodig hadden om zo de boodschap en de informatie specifieker en maximaal uit te kunnen dragen. Alledrie in een andere kleurstelling en content. De uitstraling van dit boekje was dan ook de basis van het redesignen van de website.

 

Content en persoonsvorm

Doordat het must-have-boekje een frisse en vooral een krachtige en moderne uitstraling kreeg had dit ook gevolgen voor de teksten. De content van de website kon beter aansluiten bij de uitbreiding en verandering van de financiële diensten. En ook niet geheel onbelangrijk; hoe de potentiële cliënten aan te spreken? Welke persoonsvorm kiezen we? De krachtige en kleurrijke uitstraling bracht een heel ander karakter naar boven; het persoonlijke karakter dat Motio budget en advies al bezat werd hiermee nog meer vergroot.

Het ontwerp van het must-have-boekje kreeg een persoonlijk tintje, het bracht de diensten dichterbij de doelgroep. Dit sloot dan ook weer beter aan bij het open en persoonijke karakter van het team binnen Motio budget en advies. Dus werd er gekozen om de doelgroep met 'je' aan te spreken. Er werd een interview met een tekstschrijver gepland. Zo kreeg de website van Motio budget en advies niet alleen een must-have boekje en een redesign maar ook een identiteit die meer bij de persoonlijke dienstverlening past.

 


 


Plannen voor verandering?

Ontdek hoe het maximale resultaat te behalen uit het redesignen van communicatie uitingen.

 

Neem contact op