Over JSP Reclame 

Onder mijn bedrijfsnaam JSP Reclame bedenk ik creatieve ideeën en vorm deze om tot trefzekere reclame- en communicatie uitingen. Van websites of webshops, POS materiaal, brochures, logo's en huisstijlen, eenmalige acties of uitgebreide campagnes.

 

U kunt mij ook inhuren ter ondersteuning van uw marketing- of comminucatieafdeling. Van het bedenken van prikkelende concepten tot de ontwikkeling van huisstijlen of promotiemateriaal en eenvoudige of uitgebreide websites met op maat gemaakte beheersystemen. Ook verzorg ik beeldmateriaal en fotografie, neem ik regelwerk uit handen, begeleid ik drukwerk, ontwikkel ik verpakkingen en regiseer ik audiovisuele producties. Dat is best veel! Klopt. Maar er zijn ook zoveel onderdelen in dit vak gewoon te leuk om te laten liggen.

 

Voor wie werk ik

Doorgaans word ik ingehuurd door bedrijven, retail, zorgorganisaties, gemeenten en eenpitters. In samenwerking met beslissers en direct betrokkenen worden creatieve ideeën omgevormd tot doeltreffende reclame en communicatie uitingen. Deze ideeën komen voort uit inspiratie en deze inspiratie moet wel gevoed worden. Anders krijg ik er ook weinig uit. Mocht deze voeding niet aanwezig zijn, dan kan ik u uit ervaring vertellen dat het geen zin heeft om hier samen onze kostbare tijd in te stoppen. Ik wil met alle plezier van alles voor u bedenken, maar uw verhaal en aandeel in het proces moeten voor mij wel een inspiratiebron zijn. Voordat ik daar aan begin wil graag weten hoe uw plan erbij ligt en welk resultaat u hiervan verwacht. Staat uw plan al in de steigers en heeft u alle beslissers binnen uw bedrijf mee in het project? Wordt de motivatie voor het uitvoeren van dit project door alle direct betrokkenen ondersteund? Dan ben ik uw man.

Niet dat we halverwege het project moeten ontdekken dat er personen zijn die het er toch niet mee eens zijn waardoor het proces zal vertragen en we onze focus weer bij moeten stellen. Zonde van uw en mijn tijd.

 

Wie A zegt ...

Hartstikke leuk! U huurt mij in voor een tof project. Er volgt een mailwisseling met concrete informatie over het project. Vervolgens beginnen bij mij alle raderen te draaien. We stemmen nog af wat uw doel, verwachting en deadline is. Ik laat u weten wat het gaat kosten en wanneer u het voorstel kunt verwachten. Ik ga dus snel voor u aan de slag. U bent helemaal in de wolken omdat ik het zo vlot op kan pakken. Nog blijer wordt u als mijn voorstel in de vorm van een PDF op uw elektronische deurmat valt!

"Hoe krijg je het bedacht! Geniaal! Dit is precies wat we nodig hebben!" is uw reactie. U laat mij weten er nog op terug te komen, want u gaat mijn voorstel intern bespreken. Logisch. En dan blijft het stil. Ik hoor twee dagen niets. Drie dagen niets. De week gaat voorbij. Niets. Nada. Mijn mail wordt niet beantwoord. Na een week besluit ik u te bellen. Dan blijkt u plots geen tijd te hebben gehad om mijn voorstel intern te bespreken. Kijk, ik snap best dat u druk bent. Maar laten we eerlijk zijn, ú heeft mij aan het werk gezet. Mijn raderen draaiden al op volle toeren bij het lezen van uw eerste mail. Om vervolgens met 180 km per uur tot stilstand te komen tegen een muur van; "geen tijd, druk, druk, druk en we pakken het later wel weer even op!" -  Zo jammer dit! Wie A zegt moet ook B zeggen! Ik reken er op dat als u mij inhuurt voor een project, dat u er met net zo'n positieve energie in zal staan als ik en dat u ons project meeneemt in uw planning. Inclusief overlegmomenten. Ok, ok, er kunnen zich altijd situaties voordoen die roet in uw planning gooien. Maar we spreken af dat u mij ook op de hoogte houdt en nieuwe afspraken maakt.

 

Wat kost mij dat?

Nou. Wat dacht u van geld! Keiharde euro's. Maar hoeveel euro's het dan zijn hangt af van het project waar u mij voor inhuurt en hoe lang ik daar mee bezig zal zijn. En uiteraard zal ik er over waken dat u uw budget zo efficiënt mogelijk in ons project investeert. Dus is het fijn dat u een heldere briefing voor mij klaar heeft liggen, zodat ik daar een schatting van uren op kan maken. Is er geen briefing aanwezig en is de vraag of ik dan vanaf de bodem af samen met u een plan uit kan werken. Ja, dan zullen daar wel nodige uren voor nodig zijn. Gaan we een nieuwe website ontwikkelen, wordt het een totaalconcept voor een nieuw product, gaan we voor een bedrijfsidentiteit of het ontwerpen van POS materiaal? Nu kan het een niet altijd zonder het ander, maar dat zal dan moeten blijken uit uw briefing of verwachting.
 


Ik verras u liever niet met te hoog uitgevallen kosten achteraf



Ik zou natuurlijk een offerte op kunnen stellen op basis van uw briefing en wat ik denk dat we daar aan tijd en middelen voor nodig zullen hebben. Grote kans dat er tijdens het proces aanvullende wensen boven tafel komen. Uit ervaring weet ik dat als het eenmaal rolt en tastbaar wordt, klanten ineens spontane ingevingen krijgen. En dat is prima. Heel herkenbaar, maar dat maakt dat we dan ook weer afwijken van de offerte en aangezien ik u liever niet achteraf onprettig verras met te hoog uit gevallen kosten, gaan we terug naar de offerte om deze aan te passen. De offerte vervolgens wederom aan u voor te leggen, u er weer een klap op kunt geven en verder kunnen. Dat kan hoor. Maar werkt omslachtig.

Maar geen nood. Daar heb ik wel iets op bedacht, de budgetkaart. Gebundelde uren. Deze budgetkaart wordt vooraf aan u gefactureerd en we kunnen aan de bak. Deze budgetkaart is verkrijgbaar in de 10, 20, 30 en 60 uur variant. Geen tijdverlies door het steeds aanvragen van een offerte. Ik sta dan bijvoorbeeld 30 uur tot uw beschikking. Als de uren op zijn, dan kunt u deze weer aanvullen op basis van de inschatting van het project. Overzichtelijk en beheersbaar. Wel zo makkelijk en bovendien levert het aanschaffen van meeruren een aantrekkelijke korting op. U zult zien, zo'n budgetkaart werkt als een tierelier!

 

Werkwijze

Hoe gaat het in z'n, werk. Wat kunt u verwachten. Het is altijd handig om te weten hoe we van start kunnen gaan. Vandaar dit 6 stappenplan.

 

We gaan er vanuit dat er twee winnaars zullen zijn en dat is alleen mogelijk als onze samenwerking gebaseerd wordt op; vertrouwen, wederzijds respect en openheid van zaken. Als we beiden ervan overtuigd zijn dat we de juiste match zijn wordt het tijd om een  afspraak te maken. Dat kan tijdens het drinken van het bekende bakkie of het nuttige van onze bammetjes. 

 


 

Wilt u ook de voordelen ontdekken van onze samenwerking?
 

 


Joni Simon Peña
 

Neem contact op

 

 

 


Ik daag u uit om uw ideeën te delen en samen van de gebaande paden af te dwalen. Want Roodkapje wist het al lang: dáár groeien de mooiste bloemen.