infographic syndion visualisatie marketing en communicatie jsp reclame reclamebureau kesteren gelderland

Syndion; marketing en communicatie

Hoe vertel je een collega hoe routes binnen een organisatie lopen en welke stappen je het beste kan volgen. Dat is in veel gevallen nog best lastig. Niet alleen de cliënten hebben duidelijke taal nodig, maar wat dacht je van je collega's die op een andere locatie werken? Binnen een (zorg) organisatie is er veel gaande. Van interne en externe en van off- tot online communicatie. Social media, persberichten, brochures, website en arbeidscommunicatie. Wie waakt erover dat een boodschap in de juiste uitstraling en tone-of-voice gecommuniceerd wordt? Wat zijn de taken van een marketing communicatie team en hoe kan je deze het beste aanvliegen?

 

Het project

Een afdeling helder in kaart brengen. Dat was de opdracht van Syndion. Of ik dat op een ludieke en vooral heldere manier kon visualiseren. Dan kom je uiteraard al snel op een infographic uit. Het overbrengen van informatie in getekende vorm en voorzien van heldere stappen is niet alleen functioneel om de informatie over te dragen, maar het blijft ook veel beter hangen. Plaatjes onthouden dat gaat een stuk makkelijker en zijn beter scanbaar.

 

Zaken aangepakt

  • Briefing afdeling
  • Communicatie uitkleden tot zo min mogelijke stappen
  • Illustraties en teksten bij de stappen
  • Portretten van medewerkers voor de herkenning
  • Metaforen ter ondersteuning en uitbeelden van info

 

Resultaat

Super enthousiaste reacties van zowel afdeling marketing communicatie afdeling, medewerkers van Syndion en de directie. Overal werd de infographic waar nodig opgehangen of digitaal gedeeld om intranet. Iedereen weet nu waar ze met hun marketing en communicatie vragen terecht kunnen, welke collega's (medewerker of adviseur) ze kunnen benaderen en welke stappen er gezet zullen worden. Hierdoor ook een betere planning voor het activeren van vraagstukken. Simpel. Helder. Aan de slag.

 



Heeft u ook vraagstukken die een heldere visuele uitleg kunnen gebruiken?

Denk aan het visualiseren van processen, waarschuwingen, routevragen zoals wat te doen bij calamiteiten.

 

Neem contact op

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Wat doen we zoal op een marketing en communicatie afdeling en hoe dat te visualiseren. Dat kan dus in 4 stappen. Simpel. Helder.


 

Overzicht projecten