Verwoert Fruit; het nieuwe gezicht

Verwoert Fruit is al ruim vijftig jaar gepassioneerd actief in de fruitteelt en is gevestigd aan de Provincieweg in Lienden, De Betuwe. Verwoert Fruit teelt het, koelt het en heeft het lief. Inmiddels is Verwoert Fruit uitgegroeid tot de specialist in het geconditioneerd bewaren van fruit vanuit Nederland en andere delen van de wereld. Ook voor het ompakken van grootverpakking naar consumentverpakking voor verkoop in de kraam of supermarkt is Verwoert Fruit de juiste partner. De huidige eigenaren, de broers Wim en Bart Verwoert, runnen sinds eind jaren negentig met passie het fruitteeltbedrijf.

 

Het project

Ondanks dat Verwoert Fruit zowel nationaal als internationaal actief is, was de vraag hoe Verwoert Fruit een gezicht te geven om de onderneming breder uit te kunnen dragen. Het ontbreken van een 'gezicht' en bedrijfsidentiteit (logo en huisstijl) maakte het onmogelijk voor potentiële klanten, zowel zakelijk als particulier, om de meerwaarde van Verwoert Fruit te herkennen. Bij Verwoert Fruit was er vrijwel niets. Ok. Er stond een bord bij de ingang van hun terrein met daarop 'Fruitteeltbedrijf' en daaronder de naam Verwoert en voorzien van een foto van fruit. En het huisnummer. Niet heel indrukwekkend. Het verbaasde me dan ook niet dat Wim mij vertelde dat de vrachtwagenchauffeurs er regelmatig voorbij reden. Daar moest dus aan gewerkt worden. Na voorbereidende gesprekken met Bart, Wim en Gert heb ik een afspraak gemaakt met een tekstschrijver voor een interview. Online waren ze ook niet aanwezig, laat staan vindbaar en bereikbaar, behalve dan via Google Mijn Bedrijf. Een website was dus ook geen overbodige luxe. Er was dus genoeg werk aan de winkel. Je krijgt er dan zo gevoel bij van; als kleine jongen een snoepwinkel binnenstappen en dan ontdekken dat alle snoeppotten leeg zijn.

 

 

Zaken aangepakt:  

  • Nieuwe naam; Verwoert Fruit
  • Nieuw: productnaam; Freslina Fruits
  • Logo Verwoert Fruit / huisstijl
  • Website (responsive)
  • Content website; tekst en beeld
  • Tweetalig (NL / EN)
  • Bewegwijzering / route naar fruitkraam
  • Opzetten reeks advertenties in regionale kranten
  • Productfotografie
  • Flesetiketten vruchtensap

Bezoek de website: www.verwoertfruit.nl

 

Resultaat

Verwoert Fruit is bij het ontbreken van een website nooit online zichtbaar geweest. Door het ontwikkelen van een technisch goedwerkende maatwerk website voorzien van relevante tweetalige content met inzet op nationale en internationale markt op basis van CA koeling en coldstore heeft Verwoert Fruit meerdere aanvragen ontvangen voor het geconditioneerd opslaan van diverse soorten fruit.

Naast de online zichtbaarheid is, bij het starten van het nieuwe kersenseizoen in 2019, de overname van een bestaande fruitkraam maximaal gepromoot middels krantadvertenties en conventionele wegbewijzering in de juiste huisstijlkleuren en uitingen. Vele consumenten wisten hierdoor de nieuwe fruitkraam van Verwoert Fruit in Ochten, Gelderland feilloos te vinden. Het uitdragen van een bedrijfsidentiteit dient in alle lagen van communicatie consequent doorgezet te worden voor een maximaal haalbaar resultaat.

 


 

Meer informatie over bedrijfsidentiteit? 

Wilt u meer over het laten ontwikkelen van een website, reclame of communicatie uitingen ter versterking van uw bedrijfsidentiteit?
 


Joni Simon Peña
 

Maak een afspraak

 

 

 


Fruittelers met passie; Verwoert Fruit uit Lienden. 
Ze telen het, ze koelen het en ze hebben het lief. En dat heb ik maar gelijk gebruikt in hun verhaal. Toppers zijn het!


 

 

Overzicht projecten